Wednesday, March 26, 2008

برای نجات هرمز اردشیر از یونسکو کمک بخواهید


شکايت نامه شهروندان استان های جنوب غربی ايران و کانون فرهنگی لر بختياری به يونسکو


متن نامه را دريافت كنيد.


شهر هرمز اردشیر متعلق به دوره ساسانی است كه در سال 1310 به همراه یك محوطه اشكانی توسط عزت الله نگهبان، پدر باستان‌شناسی ایران در فهرست آثار ملی ثبت شد. نقشه‌های سازمان قطار شهری اهواز نشان می دهد كه این قطار در ایستگاه دروازه به شهر 1700 ساله هرمز اردشیر وارد می‌شود. افكار عمومی و بویژه رسانه های محلی و دوستداران میراث فرهنگی نزدیك به یك سال است كه تمامی تلاش خود را برای نجات این شهر از دست ساخت و سازهای مدرن بكار گرفته‌اند (نقل از خبرگزاري ميراث فرهنگي).


اكنون هرمز اردشير به ياري ما نياز دارد. این نامه، از سوي مردم از سوی آقای مهندس کورش زعیم، مسئول بخش پژوهشی بنیاد میراث پاسارگاد در اختیار بنیاد گذاشته شده تا به یونسکو فرستاده شود (نقل از سايت بنياد ميراث پاسارگاد).



لطفا برای نجات هرمز اردشیر از یونسکو کمک بخواهید:



فکس یونسکو:
33-1-45 68 55 70


ایمیل یونسکو:
info@unevoc.unesco.org یا

whinfo@unesco.org



1 comment:

بهرام رفیعی said...

درود بر اهالی نان و پنیر
سال نو مبارک . ایشالا که سال خوب ، خوش و سرشار از موفقیتی باشد برای شما . از این که می بینم دوباره شروع به نوشتن کرده اید و ما را میهمان نان و پنیر می کنید ، خیلی خوشحالم.
فراموش نکنید که نوشتن، تحلیل کردن و عکس العمل نشان دادن به مسایل مختلف کشور و جامعه مان ، آن هم در شرایط حاضر چقدر می تواند هم برای خودمان و هم دوستان مان موثر باشد، نوشته های شما که جای خودش را دارد.امیدوارم که دوباره شما را پرکار ببینم. منتظر نوشته های خوبتان هستم.
سپاس